2018年1月29日星期一

30分鐘破解性格密碼

我係第二次睇相關mbti的書,對上一本是:
兒童性格解碼


這一本不是針對小朋友而寫的,但有一部分相關親子關係的,寫得不錯。

由161至180頁,說的就是不同型號的父母配不同型號的孩子會有什麼化學反應。這部分很值得看,基本上它預視的東西都準確。

還有我手指指着的123頁,寫得很好。因為唔止一次被問到性格有冇得改,這裡有個合理的解答。後天的確有很大的幫助,所以才會同一型號,但表現出來的能力有頗大的落差的情況,而性格發展是動態的,維度亦會随着生活中的學習與體會有所改變。不過當一個人完全放鬆,沒壓力的狀態下,他會跟隨本性的。

我和我的孩子的組合就正如書中所說,一切都很順利,理性的intp配理性的int j,大家都講道理,大家都追求同樣的東西,大家都喜歡學習。就是大家都不懂搞人際關係,的確是我們最大的短板,要更為注意才行。

完全正確,我老公係sj(社群主義型),和個仔intj(軍師型,理性主義的強硬派),真係火星撞地球,老公最喜歡「正常」人,即合乎社會規範的典型,而阿仔就係與別不同,如果老公識「唔理」個仔,就咩事都冇,但佢真係睇唔過眼㗎!幸好有我在中間調解咋,否則大件事。

書中除以族群講解,亦有部分係續個型號講的,例如isfj( 保護者型),就是這樣的父母:
簡單講:佢地好錫個細路,好似唔捨得佢大咁,成日怕佢地受到傷害。即係我99咁囉!


Istj相反,成日冷口冷面, 細路一出世已經係被當成大人, 承擔著大人嘅使命。

怪唔之得, 我老公同我奶奶雖然係同一類人( 社群主義者), 但係喺育兒方面,佢哋經常嗌到面紅耳熱, 我是在一旁看戲的。

Esfj都一樣係講得好準,我係佢仔女,青春期後實反佢,佢乜都要人崇拜佢,跟佢方式去做,我認為sp型小孩可以夾到佢地,其他都反。

而我就係呢隻型,大家覺得準唔準?買本尹老師的書,你會發現佢成本書就係教你做一個這樣的父母,沒錯,她就是學者型的。最後一句講學者型父母的缺點,真是百分百準確,我仔傷心的時候,我會玩手機,叫佢喊完先好揾我,因為我是對情緒不敏感的。

所以朋友們,想揾解決方法的話,找我,想找人傾訴就不要找我,你會覺得我沒有給你足夠的情緒支援的。

還有那個型你是很想知道的呢?可留言,或者自己去借這本書睇下。

P.S.這本書的性格分析case study, 講名人性格的部分,我覺得一啲都唔準,反而親子部分很準確。

沒有留言: