2018年1月15日星期一

如何學常識

所謂「大考大閒,小考小閒,不考不閒」,其實考試係唔應該忙碌的。如果你在仔女考試時覺得忙和有壓力,其實你平時係懶咗,你自己唔知啫。

昨日考常識是我最忙的一天,所以我知道我係衰,平時冇幫阿仔温常識。中英數美其名叫「温」,其實我係丟份卷俾阿仔自己做啫,這些都唔知算唔算温書,我只是令佢有考試那種「時間感」,如果不做卷,他考時可能對時間的掌握會出問題,例如前面慢吞吞,後面匆匆忙忙。俾了份卷阿仔自己做之後,我當然是在一旁玩手機啦,所以我其實很閒呢,每日還有blog出,haha....

到了小三小四,常識科開始變得像「半冷知識科」了,初小問的通常是傷風感冒應該怎麼辦?中小問的是病的準確名字了;初小問那些公園叫什麼名字,高小問的是古蹟歷史朝代了。公園名,唔温書小朋友都可能識,古蹟就通常都唔識,所以常識科係要温習的。

不過話時話,我平時借了都幾多相關香港歷史的漫畫俾阿仔睇,都算是温習吧,各位,相關香港歷史的漫畫在成人圖書館啊,唔好成日行兒童圖書館,稍移玉步,成人館的漫畫,有部分是適合小朋友看的( 即是,有另外一部分係唔適合,先過過目),例如「大香港人」。

我最喜歡在平時給孩子看一些香港歷史,還有常識相關的節目,這樣孩子在日常中吸收得更好,更廣,容易消化,又冇壓力。

例如:謝安琪的「 囍帖街」,不就正好是這一段書中內容的寫照嗎?



孩子知道這首歌,自然會立體地明白書中的內容。

其實揾常識科相關的影片一啲唔麻煩的,教育局拍咗好多etv, 教局網站又新又齊,我仔細個( 四五歲嘅時候)成日都睇㗎!如果你小朋友未睇過,可以日常播俾佢睇,都幾好睇㗎!如果嫌教局網站的太新,經典舊嘢, YouTube有喎!


其實學習唔係淨係對住本課本嘅,平時做咗呢啲功夫,到考試時,課文睇一次就認得了,人家就是知道課本內容咁多多,但你知道的是很多很多,這才是學習之道, 我們不是為了考試以學習的,是為了「知得更多」而學習。

Last but not least, 其實睇常識漫畫係一定要的,唔好見到漫畫就反感,科普常識,用漫畫形式來學是記得最牢的。


誰說睇電視睇漫畫冇益?睇下你選什麼節目,甚麼漫畫題材啫!

其實阿仔成日都以為自己在娛樂之中,不過其實步步都係阿媽的設計,家中永遠冇阿媽唔想佢睇的東西存在,亦冇佢唔想睇的。

我有時在茶樓見啲小朋友用ipad看影片,也跟著看了一回,啲內容真係無聊透頂,我心裡面想:反正看iPad都傷眼,為什麼不看點有意義的東西?例如看英文卡通,選Mr Men比起天線寶寶就好很多了,天線寶寶成集都沒講夠十句說話,点學英文呀!成集就是扭屁股。

看呱呱嘈的東西,為什麼不看etv?同課本的知識範疇完全吻合啊!不要告訴我學校有播,學校其實播好少的,係老師病假或上唔到體育堂之類才播的。

教育局etv網站:
https://www.hkedcity.net/etv/

沒有留言: