2019年6月6日星期四

阿仔到底睇唔睇得明「知否」?

最近吃飯時間是和阿仔煲「知否知否,應是綠肥紅瘦」這套劇。一開始,老公和99就輪住來說「呢啲係女人嘢,阿仔睇唔明㗎!」煲到第三十幾集,嫲嫲依然間中就問阿仔睇唔睇得明,到現在看到五十多集了,因為劇情高潮迭起,阿仔睇完一集又想追下一集,嫲嫲終於冇懷疑阿仔睇得明了。

其實這套劇真的對小朋友來說很有難度,我老公睇得明九成,99睇得明七八成,我大約明九成半,剩下那半成就Google那些劇情討論才知道為何會這樣。

這套劇拿了好幾個電視劇大獎,包括最佳編劇和最佳女主角,還有最佳電視劇,是少有的佳作。所以大家一定要睇,最好由第三集開始睇,因為頭兩集悶到抽筋,全劇看完才補看頭兩集,否則頭兩集是看不懂的。

阿仔之所以看得明,是因為我已經事先將七十多集劇情講故事給他聽了,他先聽過故事,再看劇情就容易懂了。這套劇稍一不留神就會跟甩,看的時候要很專心才會知到來龍去脈的。我們全家一起看,除了阿仔是第一次看,其他人都看了兩次了,但我經常要解釋給他們聽,他們才恍然大悟的。

為什麼要費那麼多心神去看這套劇呢?因為好處實在太多了!

第一,這套劇編得很好,漏洞少,和古代現實(北宋)很接近,講當時的婚姻制度,男女不公平(綠肥紅瘦就是男尊女卑之意),拍得很細膩。阿仔一開頭看,就不斷提出對這種一家子妻妾的婚姻制度的疑問,他從未如此仔細地思考過婚姻這回事。看古代和現代的對比,孩子更能明白一夫一妻制的好處,可建立正確的家庭觀念。

第二,中後段女主角和男主角結婚後雙劍合壁,在各種各樣的陰謀詭計中反敗為勝,變了一套權謀劇。我喜歡孩子看權謀劇,因為這樣可以令孩子的世界複雜一點,不要太心思單純,沒有機心。你可能會問:「這樣不就教壞了孩子嗎?」其實,懂得害人的橋段不代表要害人的,只是更有預防之心。而本身有些孩子已經是天生很懂害人,看完就會知道害人可能會被人將計就計害返轉頭的。

第三,這套劇有原著小說「明蘭傳」,亦有電視小說,看劇又可看書,可提升中文水準。

第四,這套劇女性很多,但劇情是合情合理的,這樣可令兒子對不同性格的女人更清楚,理解異性的思維,是男子很重要的一課。

大家如果想事先大約知道劇情,可以去YouTube看人說劇:









8 則留言:

Unknown 說...

佢本書,我姑奶追了幾天幾夜來看。。。

好奇媽媽 說...

本書我都未睇啊~

Staccato 說...

話時話,點解你地咁鐘意煲劇ge?
我姑奶好鐘意睇古裝小說,金庸是她至愛tim, 成日重溫,我都頂佢唔順

好奇媽媽 說...

上面咪寫咗第一至四点煲此劇的原因囉!

Staccato 說...

唔係咁Ge意思,因為知道地忙,會利用下食飯時間聽下音頻,練下聽力咁。我見你成日都分享睇劇心得,所以咪問你地點解咁鐘意煲劇🤣

好奇媽媽 說...

煲完「知否」之後,現在煲「最強大腦」,英文卡通片太淺,好悶。唔係英文淺,係內容淺,和我兒子的心智成長不同步。

Staccato 說...

睇英文電影丫,我仔都無睇英文卡通,佢都無咩興趣。
有D舊電影好岩小朋友睇,
例如:back to the future

好奇媽媽 說...

我而家煲啲劇係在youtube免費的,但係睇西片全部要收費,我覺得很煩。我又唔識在大營幕播,一句講哂係技術問題。其實西片都有睇的,係my tv super有啲,不過唔多,得十套八套係啱小朋友睇。