2017年12月12日星期二

應該係,除非唔係

阿仔細個讀幼稚園時,有一段時間,老師要訓練小朋友的轉述能力,吩咐小朋友回家後帶一些東西回來,會講得清清楚楚,我仔通常係做唔到的,因為佢從來唔會回家向我報告老師講乜,仔唔講,屋企又通常都冇嗰樣嘢,最大獲係,幼兒期的阿仔傻乎乎,都唔認為自己有責任帶那些東西回校,我仔在幼稚園時,好似令舍蠢咁,起碼在老師心目中唔方醒。

升咗上小學之後, 情況有所改變。 我個仔係比較清楚要帶咩返學校嘅人, 其他家長喺群組度 查詢, 通常我都會問番阿仔, 阿仔亦都答到, 但其他家長就未必信。 不過我發覺經過多次嘅試驗, 阿仔講嘅嘢真係準嘅。

點解會出現咁嘅情況,幼稚園和小學嘅表現,為何完全唔一樣呢? 係因為,幼稚園嘅時候, 因為小朋友年紀細,老師表達得非常清楚, 咁就變咗係考學生嘅傳達能力。 但喺小學,老師有時係交帶得唔清唔楚, 所以考嘅變咗係小朋友嘅推理能力。 我個仔表達能力麻麻地, 但係佢推理能力十分好, 所以通常佢都會收到比較清楚的訊息。

例如, 今日係特別活動嘅日子, 學校廣播咁樣交帶:「 聽日係全方位學習日,唔使帶書返學,除非老師有特別講明。」(阿仔覆述我知) 你而家喺度睇我寫嘅嘢,梗係清清楚楚聽日要唔要帶書啦, 但係小朋友當日發生好多事, 佢有可能喺廣播嘅時候分咗心, 有交帶的英文老師特別聲明英文書唔使帶, 但其他老師就冇咁好交帶, 咩都冇講到, 咁小朋友除咗清楚英文書唔使帶, 其他科目大家都係唔清唔楚。 最後就出現咗n咁多個版本, 家長不斷在群組討論。

昨晚我看了一看阿仔執完的書包, 一本書都冇, 我問阿仔是否肯定, 佢想了一想,同我講:「 肯定。」

學校呢種「 應該係,除非唔係」 的表達模式,對孩子來說,是一種挑戰。

沒有留言: