2017年1月11日星期三

如何選擇小學

昨日有blog友問我關於選擇小學的意見,我已經回答了她,在這裏,我想將 一些選擇學校嘅方法寫出來, 讓其他將來會選小學嘅朋友, 作為一個參考。

第一 ,blog友好關心到底應該選a學校, 定係b學校, 我認為選邊一間學校, 名氣及感覺其實唔係咁重要。小學同中學唔一樣,中學係分banding㗎!成績差嘅學生,會全部入曬 band2 band3, 成績好嘅入band1,由於成績差嘅學生變壞嘅機會率大,所以我哋選中學嘅時候要特別審慎,但係其實,那是完全同佢哋嘅成績掛鉤嘅,到中學時家長可以做到嘅嘢,係唔多嘅。

而選小學呢,因為小學係沒有banding之分嘅, 所以間間其實都差唔多,一樣係有好嘅學生,有壞嘅學生, 你喺小學嘅階段, 父母其實係大量咁樣參與學校生活的,所以一間好嘅小學的定義, 我認為係要配合到小朋友嘅作息,校園生活環境以及時間安排,先至最重要。

大部分媽咪做呢啲決定嘅時候,都好鍾意去朋友嘅意見,又或者上網睇其他媽咪嘅意見,我本人係絕對唔贊同單純使用呢一種方法去選擇學校,因為我覺得人人嘅感覺都係唔一樣嘅, 一個人覺得好正,另外一個人又覺得好差。 其實佢哋之所以有唔同嘅感覺,係因為小朋友都唔同類型, 而你查詢嘅媽咪,可能佢哋嘅小朋友,同你嘅小朋友性格完全不同,小朋友唔一樣,自然適合嘅學校都唔一樣,所以我覺得只可作參考用途。

當我哋要做重大嘅決定嘅時候,必須以理性同埋數字嚟做分析。

蒐集資料,將你心儀嘅學校嘅資料填係一個excel表格上面,有啲咩項目要填喺上面呢?

第一,校園嘅大小,呢一個資料非常之容易搵, 嗰間學校佔地幾多呎呢?係新校舍定係舊校舍呢? 位於乜嘢地方呢?環境是否衛生呢? 舉個例:有一間叫做九龍禮賢學校,呢間學校嗰個派位成績非常之理想,但係我絕對唔會選擇佢,因為佢個校園好似豆腐潤咁細, 小朋友喺呢啲學校嗰度讀書,好似囚禁係一個鳥龍咁,你要設身處地諗一下,佢要喺嗰個咁窄嘅環境七至八小時,而且屋企亦都唔大,咁佢全日都係一個好細個空間,咁對佢整個人嘅健康呀,視力呀,完全都係冇好處。

第二,作息時間。到底嗰間學校上課嘅時數係幾長呢?有啲學校上課嘅總時數係超過七八個小時嘅?小朋友上咁耐嘅課,咁長嘅時間對佢哋專注力嘅要求非常之高,亦都好攰。所以呢,最長上課時數嘅,我係絕對唔會考慮。

第三,食飯時間。食飯時間差距非常之大,最嚴重的學校係只係得20分鐘食飯,呢啲學校我係絕對唔會揀嘅,我起碼都要有 40或者50分鐘嘅食飯時間,先至會選擇, 急促進食是胃病的起源,這個是常識,學校連這個常識也沒有,根本不配做教育者。

第四,校車嘅上車時間,早上瞓多一分鐘都係好的。

第五,師生比例,開班嘅數目,小班是比大班好, 但如果開班太少個學校,有機會殺校。

第六, 口碑。我將最人性化的口碑, 都會打一個分數, 作為一個考慮嘅條件。

第七,升中情況。 我擺佢喺第七位唔係因為佢唔重要,而係因為我諗到嗰樣講嗰樣,以上嘅論點重要嘅次序,大家心目中自己去做決定。 提提大家,唔係派位派到好學校嘅人越多越好嘅,我自己都會偏向揀一啲 派得唔差, 而唔係派得最好嘅, 因為越派得好越催谷, 而派得差嘅一定有佢嘅問題, 如果嗰間學校係有直接銜接嘅中學,咁就係最理想啦! 起碼有一個保險。

第八, 學費及其他開支。

做咗excel表之後,用邏輯思維去做一個分析整理, 所有嘅大公司重大嘅決定都係咁樣做,唔可以因為街邊嘅張三李四胡說八道就去胡亂作決定。

我有啲朋友選擇學校嘅時候,原因都好古怪,例如:有人揀自己間學校係因為嗰間學校嘅伙食好, 中午有紅米飯可以揀。

有人係因為嗰間學校的小食部 阿叔阿嬸 十分nice, 所以佢推論成間學校都係好好,我覺得咁樣好奇怪。

係人都知道老師係最重要嘅,如果我間學校老師係標榜有愛心嘅,真係要特別加分。但係,到你個小朋友入讀呢間學校嘅時候,老師會唔會又換咗呢,呢啲就會存在住 一啲嘅不穩定因素,所以老師好咁重要,我都只係列入口碑之中去計算,佔比重不特別高。

試過有一個朋友,她的女兒考到兩間質素十分接近的學校,但兩間完全不同風格,各有各好,我就建議他將兩間學校的優點和缺點表列出來,看看誰的優點最多,缺點最少,以此作一個決定。

沒有留言: