2017年1月23日星期一

團年飯的靈魂

昨晚, 我家提早吃團年飯,這餐飯發生了一段小插曲。


我99是isfj, 她有特別好的手藝,她細心,她煮的餸菜很認真。我見別人影出嚟團年飯的相片,和我奶奶煮的食物比較,我會覺得我奶奶嘅細緻度係比較高嘅,雖然我冇食人哋嘅團年飯,但係我廚藝經驗都豐富,當你見到蒸魚上面那几條蔥, 你就會知道煮飯嘅人夠唔夠細心。細不細心係會影響個餸菜嘅味道。


講返我奶奶,呢一種性格嘅人,係一個非常好的手藝者,照顧者,但佢唔係一個好嘅管理者,佢過年成餐飯差唔多都係佢煮曬,而新抱我,只係可以做一個餸菜,另外就係幫手焯下蔬菜, 烚下乳鴿,行行企企,原因係奶奶係唔識分配工作畀人,佢好喜歡將工作往自己嘅身上摃, 累得自己要命,但我又唔夠膽去做得太多,原因係佢買咗好多名貴嘅食材,例如:海參、冬菇、鮑魚、 帶子...... 呢啲食材我唔夠膽亂咁整,如果佢交畀我整㗎,我係可以整到,但係質素無保證,所以佢只係將一味餸交畀我整,就係鎮江肴肉。

奶奶都差不多八十歲,仲成日煮咁多嘢,其實好辛苦,佢又唔會話識得將部分嘅餸菜變成外賣,應該係話佢覺得咁樣唔夠完美,佢係一個完美主義者。

而發生嘅呢段小插曲,就令成餐飯欠缺咗靈魂: 團結。

無論餸菜做得幾咁好,一齊坐埋食團年飯,最重要嘅就係和和氣氣,一家人團團年年。

餐飯嘅買餸錢係我先生俾嘅,然之後,我叔仔一家三口上嚟嘅時候,問我奶奶,佢要唔要買半隻燒鵝,我奶奶話唔使,叫佢買個沙田柚算了。

呢件事,就令到我先生好唔高興,我先生唔係話小器到,唔可以容忍人哋兩手空空上嚟,所謂冰封三尺非一日之寒,永遠一件小事,就會成為導火線,將一直潛藏嘅問題引爆出嚟。

我奶奶係唔公平嘅,佢永遠要求哥哥付出,但係不會要細佬付出。 例如:佢叫哥哥在淘寶淘了衣服鞋襪畀細佬,然之後叫細佬打個電話多謝哥哥,細佬話覺得唔使,佢係唔會要求細佬一定要打呢個電話。又例如:我先生whatsapp個細佬,想同佢講兩句嘢,細佬唔覆,我奶奶係唔會要求佢個細仔,必定要回覆whatsapp,亦都唔會傳達哥哥唔高興呢件事, 根本完全沒當是一回事, 那其實是很不尊重哥哥的表現。

總之咁多年嚟,哥哥谷谷埋埋,有一日,就為咗半隻燒鵝發咗出嚟,佢同佢阿媽講:「如果佢唔攞半隻燒鵝嚟,就唔好上嚟食團年飯呀!」

我奶奶覺得,我老公好小氣,為咗半隻燒鵝,同個細佬斤斤計較,其實冰封三尺非一日之寒,當一個媽媽唔公道嘅時候,兩兄弟係永無寧日,當媽媽對兩個仔嘅要求唔一樣嘅時候,兩兄弟不和是在所必然。

各位有兩個仔女嘅,要特別小心,所謂嘅公平,唔係話,買一件玩具畀a,一定要買另外一件玩具畀阿b,唔係咁樣, 玩具係小事, 大家可以學習分享。所謂公平,係你對a有要求,必須要對b有相對要求。

例如:要求哥哥對細佬謙讓及付出, 就一定要要求細佬對哥哥尊重,兩樣都係重要嘅品格,冇可能對一個有要求,對另外一個冇要求。每當你 對其中一個有一樣要求嘅時候,對另外一個亦都有一樣適合佢身分嘅要求,咁就叫做公平啦!

2 則留言:

包媽 說...

我明呀!因為我媽都係咁!而我就係同你老公一樣!以前成日好嬲架,但時間耐左,算啦,老人家就係咁!

好奇媽媽 說...

我係獨女就無這個問題。但如果我阿媽有個仔就不得了,實要我養埋佢都似。