2017年11月5日星期日

那是推理及預測

Intp是生活在未來的人,其實nt的人都是喜歡預測未來的,intp內向,少有將預測說出口來,但entp經常會說出來,所以entp中文又叫「先知」,他們在朋友之間經常都會預測一些東西,例如明天那隻馬會跑出之類。我其實是一個很喜歡預測將來走勢的人。

我預測lB將來會成為那些本身科科很好,性格活潑外向,但知道自己考DSE中文及通識肯定唔合格的人的「選擇」,那是一個「預測」。我絕對不是說,現在每個正在讀和打算讀IB和國際學校的人是因為想入本地大學,才去讀IB的,絕對沒有這個意思。

昨天我出了一篇相關李存信的電影的blog,我說李存信一定係e,因為他竟然可以三個月內識了個鬼妹上埋床,有blog友立即whatsapp我問,為什麼她的老公也是enfj, 但完全不是這樣?我回答:「阿媽係女人,唔代表所有女人都係阿媽呢!所以,e型溝女比i叻,唔代所有e型都溝女叻呢!」

套用上述例子說同樣的道理,希望大家別誤會我的預測,我是指會有越來越多的人走這條路入本地大學,不代表所有考IB的人都是同一個目的。

我認為理智的家長,都是奔着孩子感興趣的科目的國際排名而做事,考什麼試都一樣,考lB也好,DSE也好,大家都是想考一間認受性高的學校,還有「性價比高」的大學。舉我自己做例子,我打算俾阿仔考科大,唔代表史丹福收我仔,我會唔俾佢讀,而考唔到科大,唔代表我就一定唔會俾佢出國讀書,否則我們就不會日日煲「 升學無疆界」了。我們其實都是「看着辦」的。我認為大部分家長都是看着辦的,因為大家其實都唔知自己的孩子在公開試的實力如何。

另外,我是不知道IB的中文是否比DSE淺的,我說考DSE中文一定肥的人會去考IB,不代表我覺得DSE的中文比lB深,但我覺得更有「靈活性」。DSE的考法是硬橋硬馬真功夫,一試定終生的,而IB就一部分分數去咗做projects, 咁就唔使硬記一些資料。做projects考的是資料搜習能力, 長時間的分析能力, 溝通能力,presentation 的能力,而DSE是要即時作答, 冇時間畀你慢慢思考, 要有嘅資料一早就要儲存咗喺人腦。 如果冇強大嘅中文閱讀基礎, 好難會考得好。但lB真是唔係咁需要依賴長期而紮實的中文根基。IB雖然都有即時考卷,但不像DSE的佔分比重那麼高。所以,我推理考唔掂DSE可以去考IB,但在此再澄清一下,是有人將會有這樣選擇,不是所有人都會做這個決擇。


相關文章:

Jupas or non-jupas?

http://curiousboy2016.blogspot.hk/2017/11/jupas-or-non-jupas.html?m=1


相關lB未來走勢的報道:

https://topick.hket.com/article/1934019/%E6%83%B3%E5%81%9AIB%E7%8B%80%E5%85%83%E7%9A%84%E9%97%9C%E9%8D%B5%E6%98%AF......?mtc=10027

3 則留言:

Staccato 說...

總之就係在香港升學真係要一眼關七,好彩我仔在澳門Ja,唔係我就好頭痕了

好奇媽媽 說...

沒錯,制度一有變化就要預測未有走勢,因為試雖然係將來先考,但能力係而家培養的,唔可以到臨考先知人地改變了遊戲規則。

Staccato 說...

係呀,你講得無錯