2017年11月12日星期日

Fidgety behavior得到原諒

Fidgety behavior即係我地唔知點講,但一見到就想打佢一鑊甘的那種行為,例如郁身郁勢,咬筆,隻手不停「初」住一啲嘢,坐沒坐相,一句講哂:樣衰衰。




我老公係一個一本正經的男人,佢自小已舉止端正,所以很難接這些行為。不過阿仔無論做功課定食飯,都有fidgety behavior, 搞到我老公成日火噴噴咁,我做阿媽當然係貫徹「慈母多敗兒」的風格,成日都叫我老公冷靜啲,並說:「個個男仔都頑皮,睇開啲。」好在阿仔係男仔,否則連性別都冇得賴!仲有, 慶幸阿仔睇書坐得非常定,否則連媽咪都懷疑佢「有病」。舉個例:小明是一個盲人,但只要一見錢佢就會開眼,什麼都看得見,那到底小明是否盲人呢?答案當然是否定的。小朋友有fidgety behavior,不一定是有病的,有時只因為他太悶,好奇心未得到滿足,如果一本好書(留意是他覺得好的書,不是媽媽覺得好的啊)能令他坐定定,就表示他沒有病,他只是太無聊。

自從做了智力測驗,心理學家向老公解釋過阿仔已經係資優兒之中,fidgety behavior算比較少的一個,老公才開始原諒阿仔。有時覺得,做評估還是需要的,起碼阿仔終於得到諒解了,否則老公依然係話我胡亂為兒子開脫。世上總有很多人,書又唔睇,知識又唔吸收,知少少就亂咁話人的人,我老公係其中一個。

不過有fidgety behavior的不一定全部都係資優,資優兒也不是全部都有fidgety behavior。

「阿媽係女人,不等於所有女人都是阿媽。」我經常舉這個例子說明世事的複雜性,因為實在見得太多人犯這樣的邏輯錯誤,最常犯這錯誤的是老師,因為她們最愛知少少就扮代表,只要是有fidgety behavior, 老師都會告訴你什麼是adhd。

今朝在Facebook見到有人分享 Bill Gates的一篇報導,分享者認為Bill有阿氏保加徵狀,我好奇click入條link睇下,發現內文只是說Bill不太懂和人相處之道。

我都唔知幾時不懂和人相處和叻就等於阿氏保加,唉!都係果句阿氏保加的人叻又有社交問題,不能代表叻加社交有問題的人就是加氏保加囉!陳大文係你老豆,唔通陳大係你三分之二個老豆咩!麻煩世人唔好咩都對號入座至得㗎!

沒有留言: