2017年11月2日星期四

官津學校為誰設計

經常見那些什麼「功課奴隸群組」的家長大罵香港的小學如何如何壓抑孩子創意,刻板和機械化,其實他們只知其然,不知其所以然。

為什麼香港教育會如此呢?其實,這個教育制度是為大多數人而設計的,不是為每一個人設計的。大家看看16型人格分佈圖,最多的人口是屬於那種性格的呢?


Isfj佔人口14percent, esfj佔人口12percent,istj佔人口12percent, estj佔人口9percent, 這四種sj型的人,夾埋佔人口47percent, sj型的 人, 像牛一樣勤力,他們個性捱得苦,但刻板冇創意, 他們學習的模式是要一步一腳印,step by step, 慢慢學習, 他們的智力一般屬於中等。這些類型的人很適合官津教育,因為官津教育就是為他們設計的。裡面的老師絕大部分也是Sj型,即是行政多於教育的人,兩個字:刻板。

Sj型的人, 最討厭創意, 因為我家有兩個, 所以我很清楚這一點。 如果我千變萬化地做菜, 我老公和奶奶會唔高興。 他們把他們覺得最好的那一樣餸菜,做到盡善盡美, 例如奶奶喜歡食鹽水雞, 如果畀佢揀,隻雞一定係做鹽水雞,佢唔會覺得我今日要食鹽水,聽日要食豉油,後日要食咖哩雞,佢只喜歡 「最好的」不停重複。 我老公亦是一樣,初初我做嘅麵包千變萬化, 每次都有唔同嘅味道, 最後老公話:「 做白麵包得啦, 日日擦唔同嘅醬咪得囉!」 他們就是這樣, 什麼都喜歡「 不變應萬變」, 只要把「 本份」 做好, 就行了! 既然是這樣, 我跟他們生活豈不是很辛苦?不會, 因為我是P型, 辛苦咗一段時間之後我就會適應,P型的人, 有很強的適應能力。不過適應唔代表我不再喜歡千變萬化,只是我的本性被壓抑了!

我地又睇番上圖表, 你會發現最後一個碼係P嘅人大約佔一半, 所以個制度雖然係為sj而設, 但係所有P型嘅人,最後都適應得到並且生存下來。他們總共佔人口的44 percent.

47%同44%相加, 總共係91 percent, 即係呢個官津教育嘅制度可以畀91 percent嘅人使用, 47個percent人用得好開心,44個percent嘅人 將將就就咁樣用,咁另外嗰9個percent,其實就係覺得呢個教育制度好難頂。 而9個percent嘅人就係intj,infj,entj 同埋enfj。 不過咁啱,這四隻型號都係學霸, 前兩者因為係i, 佢哋返了幾年學之後,會學識掩藏自己嘅不滿, 帶著假面具返學, 後兩者因為係e, 佢哋有咩不滿會表達出嚟, 所以都好容易成為老師嘅眼中釘, 不過一般嚟講佢哋嘅成績都會不錯,只係官津學校係浪費緊佢地,如果教得冇咁刻板, 佢哋可以發光發熱。 仲有嗰一批P型, 其實佢哋只係咬著牙關喺度默默承受, 到咗中學佢哋就會適應曬, 適應唔到嘅,就算聲音大,都係屬於少數。(大聲唔代表人多)

所以點解有咁多「 小學生的家長」喺網上到投訴香港的教育制度, 就係因為有53個percent嘅人,其實都唔係咁適合, 但係佢哋又要忍受住, 以前冇平台大家冇互相吐苦水嘅機會,反而冇咁大怨氣, 因為大家都係啞仔食黃蓮,有苦自己知。而家有咗群組之後, 怨氣就被一下子發出嚟啦!

而家出咗好多直資學校、私立學校, 人人都趨之若鶩,其實我本人係覺得,如果你個小朋友係sj型, 其實選擇官津,真係有適合佢哋,又唔使畀錢, 唔錯㗎!

BTW, 我仔係intj, 絕對唔適合官津,不過呢啲類型,有得揀的直資私立係唔會要的,無奈。



沒有留言: