2017年11月20日星期一

出盡全為餐飯咋

幾年前進行早教的時候,我都有勸我的閨蜜一齊做,但有這樣的反應:「我又唔係想個仔/女做咩大事,只要佢將來生活到就算啦!」

其實我的目標同佢地係一樣㗎咋,我唔係想個仔做偉人先做早教㗎,當然,如果佢唔小心做咗偉人,我當然開心啦。但係我出盡全力,都只係為咗佢將來有份正經工作,有餐飯食,唔使我養佢,就係咁咋!

世界上有人以為自己出盡全部財才物力,孩子就會光芒四射,我見過有人買幾千蚊一套單車衫俾個仔穿,生活用品都極盡奢侈,佢話:「佢用慣好嘢食慣好嘢,將來自然會努力讀書,努力工作,自然會有成就㗎啦!」佢仲勸我要多啲「投資」在個仔身上,快啲轉間學費貴的學校,個仔先會有前途。我當時完全不能理解,到底奢侈同成就有咩邏輯上的關係???我而家學了16型人格,我就明,佢其實根本冇邏輯,只係個人太膚淺。

又有人以為只要能拉拔長大的人就一定能讀到大學,原因係「我三個仔都讀到大學」,所以佢啲孫自然讀到大學啦!呢啲又係冇隨時代進步,當年人人都係求其拉拔長大就算,你好彩!啲仔入到大學,今時今日,人人都努力培養孩子,你仲用三十年前嗰套,真係吃不完兜着走。

又有一批人,以為自己的孩子一定會後來居上,今日先玩玩玩,食食食,有一日個仔就突然發力,發力後自然成就輝煌!我99就係咁諗,書唔好睇(壞眼),練習唔好做(辛苦),多休息,開心成長,有一日就會後來居上,而家考第一都無意思的,而家差將來先會成績好。不過,佢兩個仔都冇後來居上喎!點解佢深信個孫會呢?我都唔明。

其實世界上,真係好多人唔明「一分耕耘一分收獲」的道理㗎!仲有一批人係冇因果邏輯的,想要收成菠蘿,但又種西瓜。例如「食得好嘢多自然揾錢多」,呢啲就係奇怪的邏輯,「食得好嘢多自然使得多」才對呀!然後她們又認為「使得多自然會揾得多」,咁又係怪,唔通周身咭數的人一定會賺大錢咩!

還有以為自己好叻,將個仔培養得好好,將來個仔一定有成就的人,唔好咁傻咁天真啦!就算你做得幾好,你仔而家年年考第一,攞九十幾個獎,成功都唔一定會光臨㗎!成功有好多因素的,包括運氣。

總論,取法乎上,僅得其中;取法乎中,僅得其下。 即係話, 做父母嘅盡量做到最好, 但係個心你就要預咗個仔只係中規中矩,不過不失, 搵到啖飯食, 餓唔死自己。 父母如果只係做得中規中矩, 咁你就要預咗個仔只係一劈爛泥。 如果父母一塌糊塗, 就唔使講啦!

如果父母做到一塌糊塗, 但係個仔飛黃騰達, 咁就恭喜曬啦, 六合彩咁難中都總有人中嘅!

2 則留言:

Staccato 說...

Lee篇野好岩俾我身邊的三姑六婆睇

好奇媽媽 說...

哈哈哈… 佢地睇咗都唔知我翕乜!