2017年11月29日星期三

那些年,自己選校的中招經過

我寫了「田忌賽馬選中學方案」,有朋友睇完都唔係好明,因為人人都是力求向上,希望盡力考高一級,為何要選低少少呢?這個建議和我個人的成長經驗有關。

那些年,我阿媽係乜都唔識的師奶,選中學當然係我自己揸主意,而我就當然係聽老師講,老師話,本區最好的中學係XX官立中學,我就選填了,因為我當年小學係全級第三名,真是俾我卜中咗,學校有三個人填這間B1a中學,有兩個入到,其中一個係我,另一個中獎的是細孖,細孖年年考第一,所以都中咗。但大孖年年考第二,唔中(可能隨機號碼唔夠我靚),入咗一間B1b中學。孖仔的媽媽為了孖仔可以一齊讀書,將細孖降去那間b1b中學,我自己一個人讀那間b1a.

我上了那間band 1a之後好唔開心,因為以前名列前茅,上了中學竟然考百幾名。最唔開心的是學習困難,因為我那間小學的英文水準低,阿媽唔識英文,其實我每一個英文字都係從學校學回來的,又冇補習,咁點會叻先。上了中學,課本全英都算,阿爸買了部電子字典給我,免強應付到,但上堂聽唔明最大鑊!試過上reading堂,老師講故事,我一句都聽唔明,啲同學仲要笑,我又唔知人地笑乜,那感覺超難受。

英文其實唔難學,但我從小零接觸,那個年代,連英文卡通都冇得睇,人地同學生長在中產家庭,起碼睇過sesame street, 我真係冇家庭支援。

最衰都係我p型的性格,p型係好容易適應環境的,過了一年,我適應哂,我已經習慣咗自己考百幾名,上上落落都唔係咁在意,開始冇乜心機讀書。我父母又完全唔理我啲成績的,考過八十幾,升了都冇讚,跌了又唔抦,中學就咁混混沌沌就過咗。回想起來,中學乜都冇做過,像學校中的一個隱形人。

而那邊箱,讀b1b的大孖細孖最後都入了大學,其中一個仲讀醫添!

有時真係很責怪我阿媽,完全沒有提供任何協助及援助,心靈情緒支援都冇,佢日日都在家唔知做乜,混混沌沌過日子,連飯都煮得難食過人。佢四十年如一日完全冇進步過!當我網上看到「我媽媽就是一個沒用的中年婦女」這一篇作文時,我真係身同感受,笑咗出來。笑?係,苦笑。我都唔怪得佢,佢智力低都係天生的,她父母也沒好好教育過她,她又怎會聰明?佢都係一個受害者。

人生,如果有智慧,條路就會好走。像田忌賽馬的故事,道理其實很簡單,但為什麼田忌的對手就沒有想到呢?

報考低少少成績的中學,令小朋友可以用正常力量就考到中上,加培努力就名列前茅,這樣,不但學習的意欲高,也有輕鬆的課外閱讀時間,涉獵更廣泛的知識。考高了半級,同學勁,孩子就要用盡自己的精力去保持成績,生命都埋葬在課本之中。最後到了公開考試,都唔係考課文!就如通識卷,考的就是你沒法準備的廣闊知識層面,目的是杜絕高分白痴進入大學體制,填補十幾年前的教學漏洞。

讀到一間出名的中學,係令家長很有面子,但對孩子本身並無太大好處。當年我一個細路女識條鐵咩,中招!

相關文章:

田忌賽馬選中學方案

http://curiousboy2016.blogspot.hk/2017/11/blog-post_26.html?m=1

沒有留言: