2017年10月30日星期一

外強中乾

我99有個朋友, 佢女婿係一間政府醫院嘅資深醫生, 兩個孫都讀超級名校, 一個讀男校,一個讀男女校, 都學緊兩樣樂器。

前幾年, 個孫放榜, 奶奶嘅朋友打畀佢傾計, 訴說佢哋一家人心情都好緊張。 如果佢孫可以入到本地大學, 讀到佢心儀嘅科目, 咁就唔使出國留學, 大家都可以鬆一口氣。 最後佢個孫放咗榜, 因為讀嘅係名校, 所以英文成績非常好, 中文就冇講, 不過就係因為嗰科數學唔夠好,入不了心儀的大學和學系,最後就不得不去外國留學。另一個孫又係差不多情況。

我都奇怪, 話哂都係一個大醫生, 點解咁希望仔女喺本地升學呢? 原來係錢嘅問題。最後兩個仔女都要留學,爸爸唔夠錢供,由冇結婚冇仔女,但人工高的阿姨幫手供去英國留學,每個小朋友每年五十萬,即係每年一百萬囉。

我其實覺得冇理由要阿姨幫手㗎,不過中產家庭,可能比我們想像的開支更大吧,供車供樓,供書教學,小朋友又學好多嘢,供養老人,又要去旅行。

這件事令我對我們覺得生活富裕的人有了不同的想法,有好多人表面風光,其實唔係想像中咁有錢。

好多人都以為中產個個都係想出國讀書,我就覺得呢啲係誤會。香港的港大科大中大,世界排名係40,44,58,其實係好高的排名,而且港人讀係好平的,去外國讀,有幾多個人讀到哈佛耶魯史丹福呢?其實大部分連任何一間長春藤大學都入唔到,畢業返來都係失業,使咗嗰兩百萬都幾難賺得返。

除非係公務員,子女去英國有支助,咁又唔同。總之,我認為真正想出國留學的人冇我們想像中咁多,因為本港唔係真係有咁多真正有錢的人。大部分都係「入唔到本地大學」才「被迫」出國的,只有少部分係數百萬當係碎銀的。

7 則留言:

Staccato 說...

咁又係喎,講返以前先,我幾個Fd會考唔理想,都係出左國讀書,佢地話在香港無機會讀,唯有出國...

好奇媽媽 說...

有幾多個麥明詩咁,讀到本地大學都要出國,所以佢成日都覺得對唔住父母㗎,我估佢參選港姐都係想盡快還錢俾阿媽,冠軍獎品有一百萬,佢話未選之前都有律師樓offer俾佢,得三四萬一個月,有排都賺唔返佢使咗父母嗰啲,一世都買唔到樓。

好奇媽媽 說...

仲有森美,佢仔又係好叻的,佢同仔講:「如果你留在本地讀,阿爸打算用來供你出國嗰舊錢,夠你在香港買樓(首期?)。你要層樓定要出國?」最後佢仔選了出國見識世界。

Happy mum 說...

如果我有能力,我都會鼓勵阿仔出國留學。外國的學習環境,教學方法,同學間的互動,真係同香港好唔同。香港D學生,去到大學,好少上堂發問,坐最前的,大多是海外學生,如果唔係因為要計attendance, 好多人走堂。香港所謂的大學生,大多數為了快D畢業,快D搵份好工,根本好少諗吓自己的人生方向、興趣。唔係好認真噤去讀完個degree, 因為可能是以分選科,而唔係自己興趣所在。我希望阿仔唔需要為張沙紙而去讀大學,而係在大學幾年中真係找到自己的興趣和方向。成世人,為了生活,做一份自己冇興趣的工作,尤其男仔,真係好慘。

好奇媽媽 說...

咁你要儲定多啲錢了!

Staccato 說...

我其實無諗過出國,唯一諗過個仔拿到文化局大獎,澳門政府供佢出國Ja,但邊有可能,今晚早D訓,果個奬一年得一個人拿的...
讀國內都有考慮過Ge,不過暫時說這些還早,過多兩三年再看仔的能力再說。

好奇媽媽 說...

吓,真是冇想過你有考慮過國內呢!如果讀國內,中文好必須的,我見你重視英文閱讀,以為你行出國的路線呢!