2017年10月26日星期四

為何要做卷?

話說有日同個小一小朋友的媽咪傾偈,佢仔升小一第一次測驗,我私人醒咗一個拿高分的貼士俾佢,就是「做卷」。佢有朋友個仔讀同校小二,佢地感情好像很好,平時又西餅又甜點咁請她吃,我便叫她問那個朋友借上年小一的卷來copy咪得囉!

怎料,今日佢同我講,個朋友拒絕咗佢,原因係:「點解要咁做啫,唔使㗎!」我心偷笑,有多少個人像我這樣大方呢?莫講話同級,唔同級都唔借。有人成日多謝我在blog分享教小朋友的心得,我覺得為什麼不分享呢?分享之後會少了一忽肉嗎?其他人得益並無損害自己的利益的呀!就像這個case, 那個小二孩子的媽媽,如果真的分享了兒子的試卷給朋友,朋友個仔成績好咗,咁都不會令自己的兒子成績差咗㗎,大家都唔同級。

你們是否會覺得好奇媽很傻,對別人有好處對自己冇好處的東西都做?告訴你,對人好自然是會有回報的,上天自然把好東西安排給你。那我又是否把自己的東西全都給人看了,別傻,我在blog寫的東西只是我的小部分。i型的孩子懂100個字的話,他可能只說三四個給你聽,e型孩子懂10個,他會毫無保留,告訴你10個,所以e型孩子充塞在各大名校,他們面試表現一定比i型好。話說回來,好奇媽絕對是i型。

那個小一孩子的媽媽最後都沒有替孩子做卷,因為她相信了那句「點解要咁做啫,唔使㗎!」

原來有人會唔明為何小朋友要做卷的,難怪我以前叫一個朋友將哥哥的試卷保留給弟弟下年做,那個朋友都唔制啦,認為沒有必要。

那我便在此解釋一下吧!

要在考前做卷的原因:

要做到一份高分的卷,孩子要在限時內完成,要字體端正,要熟悉相關知識,要了解答題技巧。

如果孩子沒有做卷,他會出現以下毛病:

1.答唔哂/漏題/漏頁(漏頁?咁都有人夠胆死!係真的。)

2.字體肉酸/寫錯字/抄錯字扣分

3. 為了一題解唔到的題目hang機,唔識做下一題先;時間分配錯誤,低分題花很多時間,高分題冇足夠時間做。

而為何要拿學校試卷呢?因為最真,咁效用一定係更好的。而坊間買的通常比學校的深一點,又唔夠貼近學校的出題。不過,當拿不到自己學校或其他學校的卷,坊間買的都照殺。

在此,特別感謝小一小二時特登為我準備了很多學校卷的朋友,小一是第一年,特別重要,多謝你!我會記得的。



2 則留言:

winStep一家三人行 說...

做卷是訓練time management, 是必須的,特別係操數。
同學仔因為不夠時間做數學卷,竟然所有文字題無做。老師派卷後要求她們必須做文字題先!

好奇媽媽 說...

到了小四,阿仔的難點去了作文,中文作文經常寫唔哂,冇結尾,今次都係。

其實做唔哂文字題的那個小朋友,可能問題都係出在語文,唔係數學。小學數學絕對可由操練解決,不過語文就係累積的功力。