2017年2月23日星期四

N型學習法


新年前,去幫學校界水仙頭, 聽那個負責講解的阿嬸囉囉嗦嗦地教了十幾分鐘,便再聽不下去, 開始自己界,然之後有一些遲到的家長來到,便問我如何界法,我把一個已經界好的水仙頭給她的看,然後說「 就係咁樣。」 他們用充滿疑惑的眼神看著我,然後另找他人講解。


對我來說,我很難明白,為什麼一個這麼簡單的工作,可以講解十幾分鐘,只要給我一個製成品, 看一看, 界之前的樣子和界之後是什麼樣子對比一下,我很快便可以推理出,到底中間的過程是怎樣的, 根本毋須別人囉囉嗦嗦地去講解。 我真是很怕那些說話又重複又細碎的人, 我一聽到他們說話的聲音,便會自動把耳朵關上, 開始夢遊。

我這個特色,導致我在中小學的階段,聽老師講課的時候,很容易會夢遊,因為大部分老師說話都是囉囉嗦嗦的。

在預科修讀會計,會計老師和我特別不夾,她 講解會計,是不講解原理的,只是叫我們不停重複地做pass paper, 她經常把一句說話掛在口邊:「 做多啲自然會識!」 我嚴重地提不起興趣, 因為我不可能忍受自己重複地做一些自己不明白的東西,在學校的會計科考試中,我甚至不合格。 在她教導了整個學期的會計課程中,我完全是每一堂都在發白日夢,甚至打蓋睡,她的脾氣很好,也不責怪我,直至教到學期尾,她給了一整張balance sheet 大家看,我一看,突然間恍然大悟!原來你說了一整個學期,你就是要教我balance sheet, 為什麼不一早拿這張balance sheet出來給我看呢? 只要我看一看我便明白你在說什麼了!

上她的課,我的感覺是在五里霧中。

直至學咗十六型人格之後, 所有謎團都解開咗喇, 原來我嘅學習方法係屬於n型,呢個老師嘅教學方法係屬於s型。

N型嘅學習方法係,先了解整體概念,然後再慢慢逐步了解支節, 如果我未了解整體概念,所有知識都聽不入耳 。而s型學習方法係,將一件東西拆散,每一份慢慢吞,再組成一個大嘅畫面, 可以說是一步一階梯地學習。 如果你一開始就對s型的學生,講一些籠統抽象的概念,他會完全不明白。

自從了解自己呢一種n型學習方法嘅模式,我終於明白點解我冇辦法可以去學習拼音,因為拼音係將一個字拆成好多小份,慢慢去了解,然之後再拼番個字出嚟,我係忍受唔到呢一種學習方法,我會畀佢悶死。

所以各位,如果你個小朋友,講兩句好快就明白你講乜嘢, 然後走神,佢係屬於n型嘅學習者,咁你就唔好再逼佢聽你囉囉嗦嗦啦! 相反,如果你個小朋友,係需要你詳細逐個步驟解釋先至明的s型學習者,你要配合佢嘅學習方法,耐心咁樣向佢解釋, 只要佢肯努力地聽,就冇問題啦。

PS, 後來我高級程度會考會計科終於都合格咗。 因為我知道我再咁落去唔掂,所以出咗去搵一個 n型嘅補習老師, 雖然好麻煩,千里迢迢搭車入屯門去上堂,但係總算係合格咗,付出了的時間都值得。



2 則留言:

Staccato 說...

我都係呀,最討厭d人不斷講解,其實一早放個制成品出來咪得啦。
直頭有時我心想,你放個成品來,我根本就唔洗跟你個咁迂迴的方法做,用自己個方法,結果一樣咪得lor... ....

可惜人地永遠覺得你懶係叻咁= ='' 然後再加句學習態度不認真!

好奇媽媽 說...

哎呀!!知音者!知音者!

最憎人囉囉嗦嗦! 當人白痴,講完又講!