2017年2月5日星期日

教估算


自從屋企附近嗰間麥當勞有自動點餐機之後,我就唔駛再排隊點餐啦,我覺得都幾方便。

平時排隊點餐有一個問題,就係你要預先諗定食乜嘢,千祈唔好到時先至諗,阻住後面嘅人,但係點餐機嘅好處就係,你可以一面想一面點,甚至仲可以撳嚟撳去比較價錢,因為嗰個麥當勞嘅點餐機都有好多部,冇人會排喺我後面。

 因為好奇,就研究起麥當勞嘅定價系統,然後我發現麥當勞嘅定價系統係好得意嘅,例如你買豬柳蛋漢堡餐 要三十幾蚊,但係豬柳蛋漢堡包就十一蚊, 即係汽水和薯條要成 廿幾蚊, 分開買仲抵,佢個定價經常係唔合理,所以要識計數。 呢個時候就係教小朋友計數最好嘅時間啦!

今日我想買麥樂雞,到底買九件好,定係買六件好呢?於是乎我又喺度計咗一輪,之後,吃東西時,就將呢條題目出畀我個仔玩,九件麥樂雞$22.8,六件麥樂雞$17.5,到底買邊一份抵啲呢?阿仔好快就答咗,買九件抵啲,我問佢用咩方法知,佢話係用常識,通常買多啲會平啲, 我話一定要計數。 於是爸爸話:「 咁複雜,快啲攞紙筆比佢計啦!」

我話唔得,因為我剛才做決定的時候,都冇用過紙筆。我哋平時買嘢,好多時都唔會有時間畀你慢慢計,咁我哋用咩方法可以做到決定?

於是我就逐步引導佢如何估算,如何用比例來估計麥樂雞的價錢。各位應該都是知條數點計,過程不贅了!

在此想提出的是,教小朋友數學概念,應該是從日常生活之中滲透。 有了媽媽平時的概念滲透,到老師正式教「估算」的時候,自然是水到渠成。

注意: 生活數學,也要因應小朋友的程度,例如「估算」就不適合教導幼兒,比較適合教導小學生。

沒有留言: