2018年4月30日星期一

Equality and Justice

如果你走入一間天主教學校,你會見到很多團體的東西,很少見到個人的表揚。例如邊一班秩序最好,做Smart abc最多,他們很少表揚個人。

這是我仔讀的天主教學校的壁報板。

上次去「 觀塘瑪利諾書院」(天主教中學),我見佢地都係咁,show學校成績係冇人名的,是一些複雜的數學統計圖,如果家長冇大學畢業,都未必睇得明。連有幾多個同學攞了幾個五星星,都冇show出來。

我知,我明,天主教學校就係咁,唔想搞個人主義,要「公平」呀!不過佢地的公平係equality, 唔係justice囉!


佢地認為「上帝面前人人平等」,所以無論你係過肥,過瘦,定係中間,都係提供一模一樣的飯菜。無論你係叻,就係渣,定係一般,亦提供一模一樣的教育,他們經常都把一句說話掛在口:「咁對其他人唔公平」。如果係一百年前,又真係幾感動嘅,因為個個都係又窮又冇錢,子女都係渣,equality真是會幫到好多人!

但今時今日,聰明的孩子多,人人豐衣足食,我們需要的是justice, 人性化,tailor-made的教育。

不過最搞笑的是,我冇影埋其他壁報,因為上面全是人名,基于私穩,唔可以俾大家睇。嗰啲全部係「 飛躍舞台獎」和「 服務獎」, 多到一籮筐,即是,學校認為,表演和服務是真正值得表揚的,所有與學術有關的東西都盡量低調,亦不見有個人的運動獎項。

各班的頭三,學校公布的壁報板只是用很小的字體登出名字,而且擺放在很高的位置,基本上小朋友的高度係絕對睇唔到的,網頁亦不公布。而拿了什麼環保設計,借書最多獎的,就放大圖片,校長親自頒獎,這是有名字登出來的。

如果你正打算入一間學校,去參觀的時候一定要睇壁布板,如果你小朋友的學術很好,不要選刻意不表揚學術的學校,如果你小朋友是某項體育的冠軍人馬,也不要選只參加團體賽的學校,因為沒有他發揮的空間。

如果你的小朋友很平凡,沒什麼強項,也沒有弱項,即是上圖中排中間的那個,這樣的學校是可以的。

為什麼連弱項也不可以有呢?因為equality就是強的不表揚,但弱的也不能特別包容的意思。


沒有留言: