2018年4月27日星期五

型號和成績掛鉤嗎?



在mbti群組見到呢幅圖表,覺得幾有趣!

首先,座標Y軸的「smart」,代表的肯定係book smart, 唔係street smart. 人人對smart的定義都不同。不過我肯定呢個表講的smart一定唔係伶牙俐齒嗰種,係讀得書考得好嗰種,否則esfp不會在底層。我又覺得呢個smart唔一定係講智力(智力高和成績好未必完全相關),因為佢同其他 mbti的智力數據又不是完全吻合的。如果拿這個來作為「學校成績」的參考指標,我認為頗準,和我觀察到的相近。

至於x軸的nice, 應該是代表「樂於助人」,而mean代表「一毛不拔,唔使旨意佔到佢便宜」,呢個X軸係超準!我仔係intj, 從小到大,想在佢手上攞粒餅都難,記得仔兩歲多時,我答應給他三粒餅,做完事後我只俾了兩粒,他一面吃第二粒時,跟我說:「仲差一粒。」我明明連數手指都未教㗎!為何佢會知?之後的成長都是這樣,他早早已謀算嫲嫲有多少遺產留俾佢,又怕在我手上的利是錢被我私吞。這些我們不可能會教他啦,我們一家都是善良的人,媽媽更是可靠又不貪錢的人,但他總是有「死都唔會蝕底俾你」的傾向。

如果你的孩子是nice那邊的型號,我肯定你的經驗和我剛好相反,你孩子對人人都好,完全不在乎蝕底,這些都是天性!

Y軸冇X軸咁準,因為這裡反映的是小朋友自己的能力,但阿媽未計,小學的成績好睇阿媽跟得足唔足。我就見過成績好過哂intj的istp, 因為呢隻型好谷得,遇到虎媽就如魚得水。沒錯,有些型號很夾虎媽,你唔好話虎媽的教育失敗,端的看母子型號夾唔夾啫!

到底以上的表有什麼應用價值呢?首先可以清楚自己的孩子「本該」在什麼位置的,然後知道距離目標有多遠,從而推測要做什麼行動。

如果孩子是esfp or estp, 放鬆心情吧,努力都冇用,不如安排入讀相應專業。如果是中間位的,要谷,嗰啲係谷得的。如果係上面位的,又係細仔的話,安排大仔入學,咁咩都唔使做都長踞榜首。

有網友兒子是entj, 但佢死都唔聽我勸,一定要細仔入學,因為這個網友是isfp, 悲觀主義者,認為「細仔入學可以冧班冇咁肉酸」,我一睇,entj想合冧班的資格是零啦!而細仔入學,想嬴樓上的intj, infj, intp, entp......應該都好難。咁即是結果是中等成績一直升班囉!學校的獎牌佢應該冇份,冧班都冇份,entj原本係靚料,但配和平主義者的isfp媽媽,折損一半功力,因為他們四個碼正好相反,代表大家的追求正好是相反的,isfp永遠冇法明白「 榮耀感」對entj的重要性。entj和intj孩子要不站在高峰,要不劍走偏鋒,是高危險高回報的孩子, 拿捏不好(例如滿足不到他們要嬴的慾望),就是高智能罪犯。




2 則留言:

Unknown 說...

请问如何知自己和孩子型号?可有资料推介?

好奇媽媽 說...

觀察。