2017年7月16日星期日

有短板就麻煩

這幾天在名校secrets群組不停見到有人辯論中文科成績,這科果真是死亡之卷,好多成績不錯的學生都大學夢碎於中文科衰咗,今朝又見到這樣的一則:

[2017DSE][PLKCHC] 好憎啲人冇考過DSE中文,又話中文攞2嘅人抵死

個啲無知嘅人一味識講幾個pt:
1. 你講中文架,中文咁基本,唔夠分就米鬼入大學
2. 中文無論係咩工作崗位都不可或缺
3. 依家啲人淨係識用口語火星文,中文米差囉
4. 睇多啲書就得

見到真係好嬲,班人唔知DSE中文有幾荒謬

1. 毫無疑問中文係我地嘅日常語言,是中文,非試卷中文。你日常會唔會用文言文溝通? 中文reading都唔係一個正常人有嘅解讀能力,高分都只係識用啲方程式答題。中文oral啲題目堅離地,根本唔係測試一個人嘅正常談吐技巧,係睇你用啲所謂技巧迎合不同題型。

2. 同上一段大致一樣。仲有綜合卷,重點放在抄得啱就高分,識做一篇唔等於識做第二篇,高分唔代表一定識用啱上款下款、實用文格式等等。個啲先係工作所要求嘅能力。

3. DSE中文科只係測試答題技巧,啲5**範文都起碼有成10個錯別字,佢地係識得堆技巧e.g.重複關鍵字、寫吓心理變化&人物對比、拋吓古語而已。根本個制度教唔到學生正字,攞2攞5**都一樣錯漏百出。

4. 係有一定程度幫助,令自己識多啲成語,行文修辭會靚啲。不過EAA限死卷一嘅答案,難度有人會識個啲讀者唔會問,作者唔識答嘅問題嗎?答啱係因為應試技巧。你文學造詣再高,也會被制度踏低成地底泥。

香港教育制度只顧通才發展,3322令無數人大學夢碎,浪費青春光陰retake死個科。香港科研發展一蹶不振其中一個因素係3322厄殺一眾科學天才入大學發展嘅機會。愛因斯坦夠係語文成績差,不過會有人care咩?每個人都有自己專長,應盡情發堀獨特興趣。

唔好話我唔公平,我都見過文學才子maths 1咗,深感同情。

我中文攞3,B5 20分叫做有機會入到大學,但係我見到啲更高分嘅人衰中文,仲有堆認同依個制度嘅人而一氣之下寫咗依篇文。可能篇文一時鬧中文科一時又3322好1999,但我希望話比大家知只有改變入學制度、考核模式、學習內容先可以拯救香港下一代,免各位同學成為機器。你身體可能要屈服係制度下,但各位唔好令自己思想閉塞,一味覺得冇問題。

P.S. 其實唔止大人,此page都經常有學生為教育制度護航,為乜呢?

*********
好奇媽曰:
我未考過DSE,我唔知道中文科係咪真係咁重視考試技巧,其實我覺得可能係該留言者的誤會。我推測重視考試技巧的是補習社,因為人家來補習,就是要你幫他解決中文唔好的問題,莫非你坦白說:「好心你睇多啲中文書啦,讀多啲古書啦,補習幫唔到你的,我們淨係可以教你考試技巧㗎咋!」咁仲邊度有人會去補習?! 所以,佢哋一定係誇大考試技巧嘅重要性,目的係為咗搵多啲錢,反正你而家嚟,想睇中文書都睇唔切啦,呢啲係童子功,從小嘅時候就培養嘅,冇理由而家就來考試期,先至叫你去睇書㗎! 該學生聽得多人哋說考試技巧的重要性,就信以為真,以為考試局只重視考生的考試技巧。 如果考試局真是非常重視考試技巧, 那麼個個都可以考到五星星喇, 香港地有幾多人畀唔起補習嘅錢呢? 有實力的,沒考試技巧可能都會衰,但冇實力,考試技巧點好都一樣會衰㗎!衰咗就話自己因為冇考試技巧,話考試局只重視考試技巧,係咪自欺欺人咗啲。

其實大學收生的問題,說穿了,就係學位不足囉,一百個人得十六個位,總要set啲難度,令到大部分人唔合資格,淨返合資格的,就睇填志願的策略,好多人心頭高,結果搞到考得唔錯都冇書讀㗎!

「3322」的規定,令到偏科生被大量殺滅,所以從小就不能讓孩子偏科囉!中英數通都要達標。

上文提及愛因斯坦都係偏科生,有網友立即找到愛因斯坦的成績表,真係神通廣大:


愛因斯坦母語係德語,6分滿分,佢都有5分喎!

沒有留言: