2017年7月14日星期五

閱讀和成績相關嗎?

不止一次喺童書群組見到有人講:「 雖然閱讀同成績冇關係,但係依然要堅持閱讀。」

我感覺係莫名其妙, 但係次次都好多人讚好, 即係好多人都認同:閱讀和成績冇關係。

我明明覺得閱讀同成績直接掛鉤, 點解又會有咁多人覺得閱讀同成績冇關係呢? 我思考一下呢個問題........

第一個可能性: 個媽咪以為,呢一刻閱讀,例如閱讀咗一個月,下個月成績就會好咗,這真是一個美麗的誤會。你預三四年才會見效吧!所以越早開始越好,最好小一前已閱讀了三四年。

第二個可能性:閱讀量的問題,雖然有些小朋友經常閱讀,不過佢地看的讀物可能包含大量圖畫,例如漫畫書,咁可能睇十本先可以當係睇咗一本書。由小一開始,閱讀要做一點統計的。

請看「如何知道閱讀量」一文:
http://curiousboy2016.blogspot.hk/2017/07/blog-post_33.html?m=1

留意五六年班每學期要差不多一百萬字才夠。


第三個可能性:閱讀質素的問題,其實人人睇書個樣都係一樣嘅,但腦中的運作唔一樣。有啲人吸收好,有人吸收冇咁好,有啲人睇書,睇咗好似冇睇咁,有啲人過目不忘。咁如何控制閱讀品質呢?我認為盡量選你小朋友感興趣的書籍來看,如果對主題不感興趣,睇完會好似冇睇咁。將心比心,我俾本你完全不感興趣的書你睇,你會有咩感受?至於如何捉到孩子的心思,如何推介合適讀物,那實在是一大學問,得閒開個topic慢慢研究下。

閱讀表面上簡單,其實當中學問好多。有些父母自己根本沒有閱讀習慣,買了一大堆書在家卻沒有仔細跟進,可能小朋友口味變咗又唔知,小朋友年齡大咗又俾返同樣的書佢,令他漸漸失去興趣,所以,我覺得如果你是選書低手,還是從小培養孩子去圖書館自己選書來看的習慣吧!

還有一點要提的是,閱讀理解的成績和看書量真是有關㗎!不過要去到「理解」的地步,看書量的累積是很多年的,不是一蹴而就的。

而「成績」是包括很多個項目的,除了閱讀理解,還有文法,作文,聆聽,口試,還有數學,這些未必和閱讀直接相關,不過閱讀做得好,連數學文字題都會高分啲,有間接影響。

Last but not least, 閱讀又要分中英文,兩科都係主科,死一科都會「成績唔好」噃!所以中英文書都要睇!

沒有留言: