2018年6月6日星期三

最大鑊的錯誤概念

你識得有人會有這樣的想法嗎?

「中文差咗英文就會好咗」

唔識?那就好了!但我識好多!而且機乎全部都是esfp(表演者型)。注意:很多esfp都有這種想法,不代表所有esfp都有這種想法,我也識很多沒有這種想法的esfp.

這真是天大的誤會!

就拿我仔的同學仔為例,他是esfp, 他的嫲嫲也是esfp, 他的嫲嫲笑說佢個孫喜歡學英文,覺得自己應該讀國際學校才對。

還有我有個親戚也是esfp, 她經常為自己個孫(也是esfp)的中文差英文好而開心炫耀。佢每次講自己個孫的中文差都喜不自勝。

但我想說的是:事實上,我仔那個同學,英文得八十幾分,中文唔合格。

個親戚的孫也是類似這樣。

如果依分數來說,其實係:佢地英文普通,中文衰到卜*。

而我仔的中英文成績都比他們好,不過我從來不敢話仔的英文好,因為拿高分是份卷太淺,不是因為他英文有多好。

建議覺得自己小朋友英文好的,如果想知自己小朋友英文是否真正好,去參加英文寫作的公開賽呀!如果拿到任何一個獎,都代表是好,是真的好!

那個親戚覺得自已個孫英文好,但我一睇佢篇貼堂作文(當時中四),就知道人家國際學校的小學生都跑贏佢幾條街。所以,作文真的很能反映出英語水平。

為何有「中文差咗英文就會好咗」的概念會導致很「大鑊」呢?因為這種概念會温水煮蛙,令人縱容自己的中文差下去!

中文好英文差的人,從來都不會沾沾自喜的,是憂慮的,每一刻都想英文變好,會去爭取英文的改進。但相反,中文差英文好的人,自己都未必知道,自己內心深處充滿自豪感,這些自豪感會令他走進deep shit之中!最後,就衰在自己最看不起的科目手上了!

說到底,重英輕中,是殖民時期留下來的崇洋觀念,如果大學依然係中文fail都收就算了,反之,要醒過來才是。

15 則留言:

seekin 說...

Deep shit ~ 🙄🙄

好奇媽媽 說...

你識嗰個中英都in deep shit啦~

A La Claire Fontaine 說...

我真係好擔心女科中文,佢認字好差下

好奇媽媽 說...

為何差?
中文認字同視知覺發展有關。如果視知覺發展冇問題,就係媽咪的教法出問題了。

A La Claire Fontaine 說...

如何知視知覺有無問題?

好奇媽媽 說...

通常都冇問題的。

最簡單的測試方式是那些「找不同」「I spy」佢到底揾唔揾到。如果完全揾唔到就係差囉~

A La Claire Fontaine 說...

但佢認中文字真係好差,每次默書都要出九牛二虎之力

好奇媽媽 說...

原因很簡單,中文閱讀量不夠呀~

而為何不夠?因為幼兒期認字量不足呀!

要識多少字才能看一本童書?最簡單都要一千啊~

你小朋友而家几歲?

A La Claire Fontaine 說...

6 ah

好奇媽媽 說...

咁佢大概應該要識千二個中文字先免強夠睇佢程度的中文書,你自己統計一下,佢到底識多少個常用字。

正常來說,到小四就要識全三千個常用字了。

如果佢冇睇書習慣,你買本小一的閱讀理解俾佢,每日唸篇。建議用精英出版社的,字大題目淺。

好奇媽媽 說...

每日唸一篇。

如果學校有「每日一篇」網上功課,一定要日日做。

seekin 說...

說得對極了!我仔就是五歲識夠一千,都只能睇簡單的童書罷了,我覺得應該要識夠二千,先睇到章節書了吧

A La Claire Fontaine 說...

好,暑假一定要搞搞佢

Bbtissimo 說...

提醒左我,其實我地學校都有「每日一篇」,等我得閒俾仔做下

好奇媽媽 說...

當然好啦~